پابجی و مثل آن

https://par30games.net/

بازی پابجی موبایل و فورتنایت به‌ محض ورود به بازار گوشی‌های هوشمند (اندروید و iOS)، چندین برابر محبوبیت قبلی خود بر روی کنسول‌ها و رایانه شخصی را کسب کردند. و تا بدین لحظه نیز به شکل قدرتمندی در حال درآمدزایی هستند. هر دوی این بازی‌ها از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین عناوین تیراندازی اول‌شخص بر روی گوشی‌های هوشمندند. با این حال شاید همه افراد نتوانند از تجربه آن‌ها لذت برده و با آن‌ ارتباط برقرار کنند. در این مطلب به معرفی چند بازی شبیه پابجی موبایل می‌پردازیم.

 

بازی شبیه پابجی موبایل

زمان تجربه هر راند بازی پابجی موبایل و فورتنایت ممکن است مدت زیادی از وقت گیمر را گرفته و حتی امکان تکراری شدنشان هم وجود دارد. بسیاری از گیمرهای تشنه به تجربیات جدید، شاید از ژانر بتل رویال انتظارات بیشتری داشته باشند. اگر از این دسته گیمرها هستید، جای نگرانی نیست. این شما و این هم بازی هایی شبیه پابجی موبایل که نباید تجربه آن‌ها را از دست بدهید.

بازی شبیه پابجی

Call of Duty Mobile

در سال گذشته، بازی Call of Duty: Mobile برای تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS منتشر شد. این بازی به سرعت به رقیبی گردن کلفت برای پابجی موبایل و بازی‌های مشابه آن تبدیل گشت. اهمیت Call of Duty: Mobile برای یک بازی شبیه PUBG Mobile در حدی است که حتی می‌توان از آن به‌عنوان یک بازی موفق‌تر یاد کرد؛ زیرا تا بدین لحظه که این متن را می‌خوانید، هیچ بازی موبایلی در دنیا به اندازه Call of Duty: Mobile درآمدزایی و بازیکن فعال ندارد.

دلایل خیلی موجهی برای عظمت این بازی وجود ندارد. شاید بتوان با کمی بالا و پایین کردن آمار، چند نظریه مطرح کرد. یکی از مواردی که Call of Duty: Mobile را به سرعت به سوی بالاترین جایگاه شلیک کرده، نام Call of Duty است که سالیان سال است در صدر لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار دارد. دلیل دیگر نیز می‌تواند کیفیت بسیار مرغوب و حتی انقلابی این بازی در میان سایر عناوین موجود بر روی گوشی‌های هوشمند باشد.

میزان محتویات و بخش‌های مختلف این بازی دیوانه کننده است. چندین و چند حالت مختلف PvP در بازی Call of Duty: Mobile وجود دارد. البته حالت نبرد 100 بازیکن در یک زمین که امضای یک بازی شبیه به پابجی موبایل است، نیز شامل آن‌ها می‌شود. علاوه بر این‌ها، بازی Call of Duty: Mobile همچنین شامل کلی اسلحه متفاوت، شخصی‌سازی‌های بسیار غنی و شخصیت‌های مختلفی که در مسیرتان می‌توانید آن‌ها را باز کنید؛ است.

از دیگر نکات مثبت بازی Call of Duty: Mobile می‌توان به حجم بسیار پایین آن، چیزی حدود 2 گیگابایت اشاره کرد. علاوه بر این، بازی بر روی بسیاری از دستگاه‌های اندروید میان رده نیز، به‌خوبی اجرا می‌شود. به‌راحتی می‌توان از این بازی، در کنار پابجی موبایل و فورتنایت، به عنوان پادشاهان بتل رویال بر روی گوشی‌های موبایل نام برد. اگر توسعه دهندگان بازی خراب‌کاری عظیمی به بار نیاورند و همچنان به عرضه محتویات بسیار خوب برای بازی ادامه دهند، شاید تا مدت زیادی شاهد حضور Call of Duty: Mobile در بازار باشیم.

Fortnite

Fortnite

اگر به مقدمه این مطلب توجه کرده باشید، قطعاً در کنار نام بازی PUBG Mobile اسم بازی دیگری که به صورت مکرر تکرار شده توجهتان را جلب کرده است. حتی اگر نام پابجی موبایل را هم نشنیده باشید، قطعاً حداقل یک بار هم که شده اسمی از بازی Fortniteبه گوشتان رسیده. به هیچ وجه نمی‌توان از اهمیت بسیار بالای بازی فورتنایت در فرهنگ عامه و دنیای سرگرمی در طی چند سال اخیر چشم پوشی کرد، که حتی تلاش برای این کار نیز مقداری احمقانه به نظر می‌رسد.

حتی اگر از طرفداران فورتنایت نباشید و از آن نفرت هم داشته باشید (مانند افراد بسیار زیادی در اینترنت) باز هم نمی‌توانید عظمت این بازی بتل رویال رنگارنگ را دست کم بگیرید. شاید از اصلی‌ترین دلایلی که افراد زیادی را به سرعت از بازی فورتنایت دور می‌کند، ظاهر بسیار شاد و رنگی آن است که به صورت خودکار باید برای افراد کم سن و سال جذاب و جالب باشد. خب این موضوع خیلی هم اشتباه نبوده و درست است که گیمرهای جوان‌تر از اصلی‌ترین بدنه این بازی هستند؛ با این حال این موضوع نباید چیزی از کیفیت بسیار بالای فورتنایت و البته ساپورت عظیم کمپانی سازنده‌اش، کم کند.

فورتنایت شروعی بسیار جنجالی داشت. در ابتدای آغاز مسیرش، لقب یک کپی برابر اصل را از روی ایده‌های PUBG از سوی جامعه طرفداران سرسخت پابجی دریافت کرد که ظاهر کودکانه آن را مسخره می‌کردند. با این حال بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی فورتنایت که به سرعت باعث بالا آمدنش از پله‌های موفقیت بود، کاملاً رایگان بودن بازی است که نسبت به اصلی‌ترین رقیب پولی خود، امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

فرمول بازی فورتنایت بسیار ساده است، شما سوار اتوبوسی شده و بر روی نقشه فرود می‌آیید و باید با ساخت و ساز ابزار مختلف و یافتن اسلحه، سایر بازیکنان را از نقشه حذف کنید و برنده شوید. حضور بازی فورتنایت بر روی گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به‌صورت رسمی متوقف شده، ولی راه‌هایی فرعی برای تجربه این بازی بر روی گوشی‌های اندروید وجود دارد.

بازی شبیه پابجی موبایل

Garena Free Fire

بازی Garena Free Fire که همچنین به صورت خلاصه تحت عنوان Free Fire نیز شناخته می‌شود. Garena Free Fire یک بازی شبیه PUBG Mobile است که می‌توان علاوه بر المان‌های اصلی (بتل رویال بودن هسته بازی و حالت 50 نفرِ آن) شباهت‌های ظاهری بسیاری نیز در میان این دو بازی پیدا کرد که قطعاً تصادفی نبوده است. بازی با فرود آمدن 50 بازیکن در یک جزیره آغاز می‌شود و پس از به زمین نشستن، باید به جست و جوی ابزار ضروری برای کشتن سایر بازیکنان بگردید.

پس از اینکه از هواپیما، پایین پریدید، می‌توانید با تماشای استراتژیک سایر بازیکنان و البته محیط زیر پایتان، تصمیم بگیرید که در کدام نقطه فرود بیایید تا برایتان سودآورتر باشد. پس از فرود، بازیکنان باید به دنبال سلاح و اقلام مفید باشند. تجهیزات پزشکی، سلاح‌های متوسط و بزرگ، نارنجک و سایر اقلام برجسته در سراسر جزیره یافت می‌شود. نقشه جزیره به مرور زمان کوچک‌تر خواهد شد و بازیکنان باید ریسک‌های بیشتری را متحمل شوند. پس از اینکه سایر بازیکنان درون جزیره را بکشید، برنده نهایی خواهید شد.

همان‌طور که اشاره کردیم دلایل بسیاری وجود دارد که Garena Free Fire را برای یک بازی شبیه به پابجی موبایل، خاص و بی‌همتا نکند. با این حال نگذارید این موضوع شما را گول بزند، زیرا بازی Garena Free Fire در اصل یکی از موفق‌ترین بازی‌های تلفن‌های هوشمند در بازار است. استودیوی Garena این بازی را در سال 2017  تنها برای تلفن‌های هوشمند، به بازار عرضه کرد تا بتواند با PUBG مشهور رقابت کند.

با این حال 2 سال طول کشید تا Garena Free Fire آن‌طور که باید و شاید در میان بازیکنان جا بیفتد. به دلیل اینکه از ابتدا بر روی موبایل‌ها در دسترس بود، توانست اعتماد بسیاری از گیمرهای موبایل را به سوی خود جلب کند و در نهایت در سال 2019 توانست به پرمخاطب‌ترین بازی موبایل در دنیا تبدیل شود. در ماه مه سال 2020 بازی Garena Free Fire موفق شد تا رکورد بی‌نظیر بیش از 80 میلیون بازیکن فعال در هفته را بشکند که بیش از هر بازی بتل رویال دیگری بر روی تلفن‌های هوشمند است. پس اگر به دلایلی از PUBG Mobile لذت نمی‌برید، تجربه Free Fire را توصیه می‌کنیم.

بازی شبیه پابجی موبایل

Creative Destruction

قبل از اینکه پابجی موبایل و فورتنایت و سایر بازی‌های بتل رویال بتوانند جایگاه درست خود را بر روی تلفن‌های هوشمند پیدا کنند؛ بازی Creative Destruction موفق شده بود تا کمبود حضور این عناوین را تحت عنوان یک بازی شبیه پابجی موبایل پر کند. توسعه دهنده اصلی این بازی، کمپانی Titan Studio بود که البته مدتی پیش توسط Netease games خریداری شد. بازی Creative Destruction عنوانی بتل رویال کاملاً شبیه به پابجی موبایل است که البته دنیای بزرگ‌تری را ارائه می‌دهد. البته حضور مستقیمش بر روی گوشی‌های هوشمند، آن را از رقیبانش متمایز کرده است.

با اینکه Creative Destruction شباهت زیادی به دیگر بازی شبیه پابجی موبایل یعنی فورتنایت دارد، می‌توان از آن به عنوان رقیبی قابل قبول یاد کرد، زیرا در عرضه اولیه پابجی موبایل و فورتنایت بر روی تلفن‌های هوشمند، مشکلات بسیاری را شاهد بودیم که بازیکنان تا مدت‌ها از آن ناراضی بودند و Creative Destruction تنها گزینه موجود برایشان به حساب می‌آمد.

یکی از دلایلی که بسیاری از بازیکنان حتی امروزه نیز ترجیح می‌دهند تا بر روی تلفن‌های هوشمند خود به تجربه Creative Destruction بپردازند، بهینه سازی فوق‌العاده آن است که حتی با میان رده‌ترین سخت‌افزارهای اندرویدی نیز سازگار بود و تجربه کاملاً نرم و سریعی را برایتان رغم خواهد زد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که بازی از نظر گرافیکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و حتی اگر از دستگاه قدرتمندی برخوردار هستید، می‌توانید نرخ فریم بسیار بالای را از آن دریافت کنید.

از آنجایی که بازی Creative Destruction الهام مستقیمی از بازی فورتنایت گرفته است، پس شاهد حضور سیستم آشنای ساخت و ساز هستیم که البته به شکلی کاملاً متفاوت ارائه شده است. این بار به جای داشتن مواد اولیه فراوان، تنها شاهد المان سنگ برای ساختن سازه‌های متفاوت هستیم. در پایان چیز زیادی نمی‌توان در رابطه با این بازی اضافه کرد، جز اینکه با بهترین بازی فورتنایت کلون رو به رو هستیم که می‌تواند جایگزینی عالی برای بازی مذکور باشد.

Battlelands Royale

Battlelands Royale

همان‌طور که از نام این بازی مشخص است، با بازی شبیه PUBG Mobile روبه‌رو هستیم که برخلاف بسیاری از دیگر بازی‌های این لیست، ترسی از ادای احترام به ریشه‌های خود ندارد. بازی Battlelands Royale با اینکه کاملاً قرار است به‌مانند سایر عناوین بتل رویال باشد، با این حال با یک نوآوری بسیار جالب و بانمک روبه رو هستیم. و آن شخصیت‌های کارتونی و نبود خشونت فانتزی دیگر بازی‌های این ژانر است.

Battlelands Royale به هیچ وجه برای بازیکنان جدی و بدون حس شوخ‌طبعی ساخته نشده و فقط به میدان آمده تا علاوه بر ارائه گیم پلی نوآورانه و سرگرم‌کننده‌اش، مقداری نیز بازیکنان را بخنداند. بازی از دید سوم شخص اجرا می‌شود (البته زاویه دوربین به‌مانند بازی‌های تاپ داون، در بالای سر بازیکنان قفل شده است) و از نظر اندازه، کمی کوچک‌تر از سایر عناوین این ژانر است. به‌جای سایز عظیم محیط و 100 بازیکن، این بار شاهد حضور 32 بازیکن در میدان مبارزه این بتل رویال هستیم.

اگر از زمان طولانی بازی‌های بتل رویال به سطوح آمده‌اید، این بازی شبیه پابجی موبایل به کمکتان آمده تا در هر راند، 3 تا 5 دقیقه (در کل کمتر از 10 دقیقه) از وقتتان را بگیرد. بله درست شنیدید؛ قرار است که به معنای حقیقی کلمه با یک بازی شبیه پابجی موبایل که در جیب جا می‌شود روبه‌رو شوید. اگر این موارد جالب و عجیب را نادیده بگیریم، Battlelands Royale در سایر المان‌های گیم پلی، به‌مانند دیگر بازی‌های استاندارد بتل رویال در بازار است.

شما در نقشه فرود می‌آیید، باید 31 بازیکن دیگر را از میدان خارج کنید تا برنده نهایی شوید. همچنین شخصی‌سازی بازیکن خود و سیستم کوچک شدن نقشه در بازی حضور دارد. یکی از نکات مثبت بازی Battlelands Royale شروع بسیار سریع آن است. زمانی که بازی را آغاز کنید و هنوز تمامی بازیکنان به لابی وارد نشده‌اند، شما می‌توانید به جست و جوی نقطه‌ای از نقشه که می‌خواهید بر روی آن فرود بیایید بپردازید که به‌طور قطع، از صبر بی‌انتها در دیگر بازی‌های این ژانر بسیار مفیدتر است.

بازی شبیه پابجی موبایل

Guns Royale

بازی Guns Royale از آن دسته عناوین بتل رویالی است که اصلاً و ابداً از نمایان کردن منابع الهام خود خجالتی ندارد. Guns Royale یک بازی شبیه پابجی موبایل که با بودجه‌ای بسیار پایین‌تر نسبت به سایر هم‌قطاران خود توسعه یافته است. با این حال نگذارید تا اندازه کوچک یک بازی شما از میزان سرگرم‌کنندگی آن غافل کند. استایل گرافیکی Guns Royale مانند بازی‌های هشت بیتی کلاسیک است که گویا طرفداران زیادی در میان بازی‌سازان مستقل، به دلیل هزینه کمتر برای طراحی و توسعه دارد.

قوانین همان قوانینی است که بارها در یک بازی شبیه PUBG Mobile مشاهده کردیم؛ با این تفاوت که کمی از حجم و اندازه بازی‌های بزرگ‌تر ژانر در میزان بازیکنان درون نقشه کاسته شده است. شما به همراه 14 نفر دیگر در یک جزیره استوایی فرود می‌آیید. هدف نهایی، حذف سایر بازیکنان و پیروز شدن به عنوان آخرین بازیکن زنده است.

برای رسیدن به پیروزی در Guns Royale، باید به جمع‌آوری سلاح‌های کلاشینکف به عنوان سلاح اصلی خود، جمع‌آوری زره برای محافظت و بسته کمک‌های اولیه برای بازیافت سلامتی بپردازید. با پیشروی در بازی، محیط نیز کوچک‌تر شده و باید در میدان نبرد محدودتری به مبارزه‌ای نفس‌گیر بپردازید. با این حال به دلیل کوچک‌تر بودن تیم سازنده بازی Guns Royale نسبت به سایر بازی‌های مشابه، مشکلاتی نیز در جریان بازی وجود خواهد داشت که ممکن است تجربه آن را برای بسیاری طاقت‌فرسا کند.

باگ‌های متعدد، لگ سرور بازی و حتی قطع ارتباط با سرور، برخی از مشکلات موجود در بازی هستند. شاید با تماشای تصاویر بازی، متوجه شباهت سبک گرافیک آن با بازی مشهور ماینکرفت شده باشید که یکی دیگر از منابع الهام Guns Royale محسوب می‌شود. شما می‌توانید شخصی‌سازی‌های بسیاری را بر روی کاراکتر خود پیاده کرده و آن را تبدیل به مبارز اختصاصی خود کنید. توجهات بسیاری به توسعه بازی Guns Royale شده که آن را تبدیل به یک بازی شبیه PUBG Mobile خوب کرده است.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت