پابجی و بهترین گوشی

بهترین گوشی برای پابجی

مشخصات گوشی برای بازی پابجی

پابجی موبایل اخیراً توسعه زیادی یافته و در عمل قادر روی اکثر گوشی‌ها حتی گوشی‌های قدیمی‌تر اجرا بشه.

اما مسئله اینجاس که اجرا شدن به تنهایی کافی نیست!

برای اینکه بازی بیش‌ترین بازخورد رو داشته باشه و بتونه در بالاترین سطح ممکن اجرا بشه نیاز به یک گوشی قدرتمند داره که تراشه و نمایشگری فوق‌العاده‌ای داشته باشه و از بالاترین سطح گرافیک پشتیبانی کنه.

بعلاوه یکی از مهم‌ترین موارد در اجرای بازی‌های گرافیکی حافظه ذخیره سازی موقته.

در ادامه مشخصات مورد نیاز بهترین گوشی برای بازی پابجی را بررسی می‌کنیم تا خودتون در این مورد متخصص بشین و بتونین گوشی مناسب برای بازی پابجی رو از میون همه‌ی گوشی‌های موجود انتخاب کنید.

مشخصات گوشی های مخصوص بازی پابجی

برای بهتر اجرا شدن بازی، اول از همه باید یک تراشه‌ی پرسرعت در اختیار داشته باشیم که از یک GPU قدرتمند برخوردار باشد تا داده‌های گرافیکی را به بهترین نحو با بیش‌ترین سرعت پردازش کند.

با این حال با توجه به اینکه حتی نسخه‌ی لایت پابجی هم برای گوشی‌های معمولی‌تر و میان رده‌های ارزان قیمت در دست است، بهتراست برای انتخاب بهترین موبایل برای پابجی بیشتر تمرکزمان را روی کیفیت نمایشگر بگذاریم تا بتوانیم از سطح گرافیکی بالای بازی و روان بودن آن نهایت لذت را ببریم. (البته این به آن معنا نیست که تراشه‌ی پردازنده از اهمیت کمی برخوردارست.)

 

  • رفرش ریت نمایشگر برای بازی پابجی باید چقدر باشد؟

شاید شما هم شنیده باشید که پابجی یک برنامه‌ با ر‌فرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نیست و نرخ نوسازی تصویر در پابجی به صورت پیش فرض با ۶۰ هرتز صورت می‌پذیرد.

(در نسخه‌ی جدید آن تا ۹۰ هرتز نیز افزایش یافته است) در نتیجه نیازی به نمایشگری که از نرخ نوسازی بالا برخوردار باشد نیست.

با این وجود بهترست که اعداد تئوری را کنار گذاشته و نتایجی که در تست‌های واقعی بدست آمده را مدنظر قرار دهیم.

در عمل تست‌هایی که روی گوشی‌ها با رفرش‌ریت متفاوت انجام شده نشان داده که اگر نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در اختیار داشته باشید، بازخورد بهتری را دریافت می‌کنید.

همچنین پلیرهای زیادی در یوتیوب اظهار کردند که هر چقدر نرخ نوسازی تصویر را در تنظیمات نمایشگر گوشی بالاتر برده‌اند، بازی بهتر اجرا شده است.

در نتیجه گوشی مخصوص پابجی باید یک نمایشگر با رفرش ریت بالا داشته باشد تا مطمئن باشید که هیچ فریمی را از دست نمی‌دهید.

  • اهمیت تاچ سمپلینگ ریت نمایشگر در بازی پابجی

مورد دیگری که در اجرای این بازی اهمیت دارد، بازخورد لمسیست.

واضح است که در بازی‌های رقابتی هر چقدر بازخورد لمسی بهتر باشد و نرخ نمونه برداری لمسی در نمایشگر بیشتر باشد، یک قدم از رقیبانتان جلوترید و در زمانی که حریفتان منتظر پاسخ گرفتن از نمایشگر گوشی‌اش است، شما در کمترین زمان ممکن او را شکست داده‌اید.

  • اینترنت گوشی برای بازی پابجی

حال اگر اندکی آینده‌نگر باشید و گوشی برای پابجی موبایل را برای چند سال استفاده مد نظر داشته باشید، بهترست مدلی را انتخاب کنید که از نسل پنجم اینترنت نیز پشتیبانی کند، زیرا با وجودی که این نوع شبکه در همه‌‌ی نقاط کشورمان در دست نیست و در حال حاضر نیازی به پشتیبانی تلفن همراه از آن احساس نمی‌شود، ولی همه‌ی ما می‌دانیم که به زودی در سراسر ایران ارائه خواهد شد.

برای اجرای بازی‌های آنلاین حتی اگر بهترین گوشی با برترین مشخصات را هم در دست داشته باشید؛ اما سرعت اینترنت مناسب نباشد قادر به بازی کردن نخواهید بود.

  • باتری و سیستم خنک کننده

یک بازی مانند پابجی به میزان زیادی باتری نیاز دارد و بعلاوه به دلیل حجم زیاد اطلاعاتی که در تراشه رد و بدل می‌شود، گرمای زیادی تولید می‌کند.

از همین رو مهم است که گوشی از یک سیستم خنک کننده‌ی خوب برخوردار باشد، بعلاوه یک باتری بزرگ داشته باشد که در وسط بازی کاربر مجبور به شارژ مجدد گوشی نشود و شارژ باتری در وسط بازی گرمای مضاعفی را در سخت‌افزار تولید نکند.

بعلاوه فرقی نمی‌کند نسخه‌ی اندرویدی پابجی روی گوشی نوکیا اجرا شود یا سامسونگ!

به هر حال نسخه‌ی iOS بازی پابجی بهتر بهینه‌سازی شده و عملکرد روان‌تری دارد که در بخش‌های بعدی به صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

اگر صرفاً گوشی را برای بازی کردن می‌خواهید و این مورد برای شما در اولویت قرار دارد، گوشی‌های گیمینگ می‌توانند برایتان انتخاب مناسب‌تری باشند، چرا که از رابط کاربری مناسب برای گیمرها بهره برده‌اند و از میانبرهایی کاربردی در بازی‌ها نیز برخوردارند، بعلاوه در بدنه‌ی آن‌ها تریگرهای فیزیکی نیز به چشم می‌خورد که تجربه‌ی بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در ادامه…

در قسمت قبل این مقاله بهترین گوشی برای بازی پابجی توضیح دادیم که چگونه یک گوشی گیمینگ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

 

در قسمت بعد با معرفی گوشی‌های گیمینگ مناسب پابجی بهتر متوجه می‌شوید که این گوشی‌ها از چه امتیازاتی برخوردارند و یا چه ترفندهایی را بکار بسته تا بتوانند عنوان بهترین گوشی برای گیم پابجی را از آن خود کنند.

 

برای خواندن قسمت اول این مقاله کلیک کنید.

 

پابجی پی همراه شما در مسیر بهترین شدن…

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت