چرا مدارس باید از بازی های ویدیویی بیشتر استفاده کنند؟

چرا مدارس باید از بازی های ویدیویی بیشتر استفاده کنند؟

چین برای کاهش زمان بازی در بین جوانان خود منطقه ای عاری از بازی های ویدیویی ایجاد کرد. آن ها بازی را برای دانش آموزان در ایام مدرسه مجاز نمی دانستند. آنها بازی را فقط به یک ساعت در هفته در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات محدود می‌کنند.

اما آیا بازی های ویدیویی باید در طول هفته محدود شوند؟ واقعیت این هست که ما نیاز به رشد آن را در طول روزهای مدرسه و حتی در زمان مدرسه نیز می بینیم.

بازار بازی های ویدیویی یکی از محبوب ترین بازار رسانه هاست. تخمین زده می شود که درآمد آن ها تا سال 2025 به 268.8 میلیارد دلار برسد. این رقم به طور قابل توجهی متفاوت تر از 178 میلیارد دلار در سال 2021 است.

بازی راه فرار از زندگی واقعی را ارائه نمی دهد، بلکه می تواند در بهبود کیفیت آن نقش داشته و تقویت کند!

بررسی تاریخ:

استفاده از بازی های ویدیویی در کلاس های درس ایده جدیدی نیست. جالب است بدانید بازی اصلی اولین بار در سال 1971 در یک کلاس درس ساخته شد.

بازی می بیند که بازیکنان گروهی از مهاجران را در غرب میانه رهبری می کنند تا راه لوئیس و کلارک را دنبال کنند.

برای بیش از 50 سال از بازی های ویدئویی آموزشی در مدارس استفاده می شد. این بازی های آموزشی امروزه در مدارس چندان محبوب نیستند.

علیرغم این داستان، مطالعات نشان می دهد که بازی ها می توانند بسیار مفید باشند.

 

ما پنج دلیل داریم که معتقدیم بازی های ویدیویی نباید در مدارس ممنوع شود:

1. دانش آموزان STEM می توانند از بازی های ویدئویی برای درگیر ماندن استفاده کنند

طبق گفته شورای مشاوران علم و فناوری ریاست جمهوری 2020، کشور باید نیروی کار STEM فردا را توسعه دهد. بسیاری از دانش آموزان به دلیل دشواری دروس مقدماتی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال، برنامه های مهندسی، علوم و ریاضیات را رها کرده یا تغییر می دهند.

به عنوان مثال دانشگاه اوکلاهاما یک بازی حساب دیفرانسیل و انتگرال را توسعه داده است تا به دانش آموزان در یادگیری حساب دیفرانسیل کمک کند.

2. بازی امکان یادگیری تجربی را فراهم می کند

به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، آموزش مهارت های قرن 21 به دانش آموزان، مانند حل خلاقانه مسائل، برای نیروی کار آینده حیاتی است. DragonBox Algebra به دانش آموزان اجازه می دهد تا مسائل ریاضی را در یک محیط فانتزی حل کنند. این به آنها کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی را توسعه دهند.

تمدن بازی به بازیکنان این فرصت را می دهد که در جامعه رهبر باشند و به هدایت کشورها به سوی رفاه کمک کنند. آنها همچنین می توانند بانکدار یا حامی هنر شوند و از طریق یادگیری تجربی می توانند دانش و مهارت کسب کنند.

3. از اشتباهات خود به عنوان یک بازیکن درس‌ گرفته و تجربه کسب می‌کنند

در حالی که دانش آموزان به طور طبیعی مستعد شکست هستند، می توانند از شکست خود درس بگیرند و دوباره تا رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

Burnout Paradise شکست خوردن را سرگرم کننده می کند. بازیکنان می توانند از اشتباهات خود درس بگیرند و قبل از تلاش مجدد آنها را اصلاح کنند. این می‌تواند برای افرادی که ترجیح می‌دهند تکالیف را سخت میدانند یا اگر قسمت اول تکلیف اشتباه پیش رفت از آن صرفنظر می کنند، چاره‌ای باشد.

جسپر یک محقق و نویسنده بازی های ویدیویی است که در کتاب هنر و شکست خود بیان کرده است که شکست در تکمیل یک بازی ویدیویی باعث می شود بازیکن احساس ناکافی کند، اما می تواند به سرعت خود را نجات دهد و مهارت های خود را بهبود بخشد.

4. دانش آموزان درگیر محتوا می شوند

میانگین زمانی که دانش آموزان در مدرسه می گذرانند 60 درصد از روز است. افزایش زمان در مدرسه موثر نخواهد بود. اما جذاب‌تر کردن زمان یادگیری، اثربخشی یادگیری را بسیار افزایش می‌دهد. بنابراین یادگیری گیمیفی شده می‌تواند کیفیت یادگیری را با جذاب‌تر بودن بهبود بخشد.

5. بازی ها، دانش پیچیده را سرگرم کننده می کنند

بر اساس تئوری های آموزشی نمی توان دانش را آموزش داد. دانش آموزان دانش خود را با تلاش خود می آموزند.

بسیاری از دانش‌آموزان برای به خاطر سپردن فهرست دوره‌ای عناصر در تلاش هستند. در عوض، دانش آموزان بازی را انجام می دهند. آنها درک عمیق تری از نحوه عملکرد بازی به دست می آورند. آنها مهارت های اساسی مانند سواد، نحوه رقابت در ظرافت و اخلاق ورزشی، همراه با تفکر انتزاعی را یاد می گیرند.

به عنوان مثال در حالی که Pokemon قرار نبود یک بازی ویدیویی آموزشی باشد،اما اصول طراحی و گیم پلی این بازی و بازی های ویدیویی دیگر را می توان به راحتی برای ایجاد بازی های ویدئویی آموزشی در مدارس مورد استفاده قرار داد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت