خفن ترین بازی‌های تاریخ موبایلی

برترین و جذاب ترین بازی های موبایلی تاریخ

شما می‌توانید برترین و جذاب ترین بازی های موبایلی تاریخ را در زیر مشاهده کنید. اگر اهل سرگرمی باشید حتما بازی هـای زیر را تجربه کرده اید. با پیشرفت گوشی‌هـای هوشمند بازی کردن امروزه بـه یکی از جنبه‌هـای اصلی این گوشی‌ها تبدیل شده و عناوین فراوانی هم برای آن‌ها وجود دارد. اما خوب است نگاهی بـه تأثیرگذارترین آن‌ها بیندازیم؛ عناوینی کـه دنیای بازی‌هـای موبایلی را تغییر دادند.

 

معمولاًً بازی‌هایی کـه سبک بازی و گیم‌پلی متفاوت و خاصی دارند هر چندسال یکبار از راه می‌رسند و پس از آن شاهد تقلید و الهام گرفتن از آن سبک بازی و یا عرضه دنباله‌هـای آن هستیم. در این‌جا هفت بازی موبایلی را آورده‌ایم کـه شاید از تأثیرگذارترین‌ها بوده‌اند.

 

۱. بازی مار Snake

بازی مار یا اسنیک را شاید بتوان خاطره‌انگیزترین بازی موبایلی دانست کـه سال ها پیش در گوشی‌هـای قدیمی نوکیا سرگرمی اصلی خیلی‌ها بود! خوب است بدانید این بازی در ابتدا در سال 1997 میلادی «1376» شمسی بر روی گوشی نوکیا 6610 عرضه شد و با این وجود یک‌بازی اوریجینال هم محسوب نمی‌شد. نوکیا این بازی را از بازی Blockade شرکت Gremlin کـه در سال 1355 برای آتاری عرضه شده بود الهام گرفت.

 

این بازی را می‌توان مناسب‌ترین بازی برای گوشی‌هـای قدیمی دانست. قابلیت اجرا روی صفحه‌نمایش تک رنگ، کدنویسی ساده، عدم نیاز بـه قدرت بالای پردازشی و گیم‌پلی ساده همان چیزهایی بود کـه برای سپری کردن چند دقیقه وقت روی گوشی همراهمان نیاز داشتیم.

پس از آن نسخه‌هـای جدیدتری از Snake هم روی گوشی‌هـای جدیدتری مثل گوشی خاطره‌انگیز 1100 و یا 3310 عرضه شد و اگر بـه خاطر داشته باشید در کلاس‌هـای درس، اتوبوس‌ها، صف نانوایی و گاهی میهمانی‌ها می‌توانستید افرادی را پیدا کنید کـه در حال تلاش برای شکستن رکورد اسنیک بودند!

 

۲. بازی پرندگان خشمگین Angry Birds

پرندگان خشمگین اولین بازی موبایلی بود کـه بـه چنان محبوبیتی دست پیدا کرد کـه رکوردها را شکسته و از روی آن فیلم ساخته شد.

این بازی زمانی عرضه شد کـه گوشی‌هـای اندرویدی بـه‌تازگی درحال فراگیر شدن بودند و آیفون نیز با محو شدن سیمبین بـه محبوبیت بیشتری رسیده بود.

 

شرکت Rovio نسخه اول این بازی را در دی‌ماه سال 1388 برای سیستم‌عامل iOS عرضه کرد. از آن زمان تاکنون نزدیک بـه ده عنوان مختلف پرندگان خشمگین تقریباً برای هر پلتفرمی از سیستم‌عامل‌هـای موبایلی تا دسکتاپ و تلویزیون عرضه شد و این بازی پردانلودترین و محبوب‌ترین بازی موبایلی برای گوشی‌هـای هوشمند لقب گرفت.

 

جالب است بدانید حتی ایده این بازی هم نو نبوده و از روی بازی دیگری بـه نام Crush the Castle الهام گرفته شده بود. در عوض Rovio توانست با بهبود گرافیک، داستان و گیم‌پلی بازی و استفاده از شخصیت‌هـای جذاب آن را محبوب کند.

دو سال پیش در بهمن ماه سال 1393 این بازی رکورد یک میلیارد دانلود رسمی را شکست و آن را بـه پردانلودترین بازی تاریخ تبدیل کرد.

 

در حال حاضر این بازی دیگر طرفداران سابق را ندارد اما می‌توان گفت Rovio بـه اندازه کافی از آن کسب درآمد کرده است! این بازی احتمالاْ تنها عنوانی بود کـه تا این حد بـه لوازم جانبی، عروسک‌سازی و … نیز نفوذ کرد!

 

۳. نینجای میوه Fruit Ninja

با وجود این کـه این بازی لزوماً سبک جدیدی از بازی‌ها را بـه وجود نیاورد اما بـه دلیل گیم‌پلی متفاوت و جذابش آن‌قدر محبوب شد کـه کمتر کسی را می‌توان یافت کـه با آن آشنا نباشد. این بازی در ابتدا در سال 2010 عرضه شد و در 2011 نیز بـه اوج محبوبیت خود رسید.

 

این بازی در اصلی برای صفحات لمسی طراحی شد اما کنترلرهای با سنسورهای مختلف آن را بـه یک بازی محبوب برای تلویزیون‌هـای هوشمند نیز تبدیل کردند.

 

شرکت Halfbrick Studios سازنده نینجای میوه هنوز هم این عنوان را آپدیت می‌کند و حالت‌هـای مختلف بازی را برای جذابیت بیشتر بـه آن افزوده است.

گفتنی است چند سال بعد از عرضه نسخه اصلی نسخه Puss in Boots یا گربه چکمه پوش آن نیز با همکاری دیزنی با گیم‌پلی متفاوت عرضه شد.

 

۴. فرار از معبد Temple Run

 

بازی Temple Run با این کـه اولین بازی سبک Endless Runner یا دوندگی بی‌پایان نبود اما عنوانی بود کـه این سبک بازی‌ها را در موبایل محبوب کرد.

 

مکانیسم بازی برای صفحات لمسی ایده‌آل است و سوایپ بـه چپ و راست و خم کردن گوشی بـه سادگی توسط یک دست هم انجام می‌گیرد. عرضه این بازی بعدها زمینه‌ساز بازی‌هـای مشابه و محبوبی مثل Subway Surfers و Minion Rush شد.

 

۵. کلش آف کلنز Clash of Clans

 

این بازی هم کـه نیازی بـه معرفی ندارد توسط استودیوی Supercell ساخته شده و مدت‌ها در صدر محبوب‌ترین بازی‌هـای موبایلی بود.

این بازی را شاید بتوان اولین بازی سبک استراتژی مخصوص موبایل دانست کـه بازی کردن با آن لذت‌بخش بوده و البته بسیاری بازی‌هـای با سبک مشابه نیز از روی آن ساخته شد.

 

بـه خاطر طبیعت رقابتی این بازی سوپرسل موفق بیش از یک میلیارد دلار از آن درآمد کسب کند و هنوز هم خریدن جم کلش و یا تقلب در آن از جستجوشده‌ترین عبارت‌ها در گوگل است!

 

بـه گزارش پارس ناز خوشبختانه سوپرسل تنها بـه یک بازی قناعت نکرده و بازی‌هـای دیگری را نیز مثل Clash Royale و Boom Beach عرضه کرد کـه هر کدام بـه موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کردند.

 

۶. فلپی برد Flappy Bird

این بازی کوچک و کم حجم در مدت بسیار کوتاهی جنجال بزرگی را در دنیا بـه پا کرد. دلیل اصلی محبوبیت و مشهور شدن سریع این بازی اعتیادآور بودن و البته دشواری آن بود. همان‌طور کـه در این پست نوشتیم این بازی گاهی باعث می‌شد دل تان بخواهد گوشی را بـه دیوار بکوبید و شاید باور نکنید

 

کـه باعث خودکشی یک بازیکن نیز شد! شباهت گرافیک بازی بـه سوپرماریو را هم البته نمی توان یک عامل موفقیت بازی در نظر نگرفت.

 

با وجود این کـه سازنده مستقل بازی مدتی بعد آن را از گوگل پلی و اپ استور حذف کرد اما این اقدام تنها باعث شد ده‌ها کپی از این بازی با عناوین مختلف بـه این فروشگاه‌ها سرازیر شود. جالب است بدانید گوگل در اندروید 5 و 6 نیز یک بازی مشابه آن را در بخش About بـه صورت یک easter egg مخفی کرده است!

 

۷. کندی کراش Candy Crush Saga

 

بازی کندی کراش بـه هیچ‌وجه یک بازی کاملاً جدید و استثنایی نبود و مدت‌ها پیش حتی برای موبایل هم بازی‌هـای مشابهی عرضه شده بود. اما شرکت King توانست با خلق یک بازی جذاب از نظر بصری و مرحله‌ای کردن بازی آن را بـه یک باره محبوب کند. این بازی هنوز هم طرفداران خودش را دارد و با وجود این کـه ده‌ها بازی مشابه آن نیز ساخته و عرضه شد اما Candy Crush کماکان در صدر این نوع بازی‌ها قرار دارد.

 

با وجود این کـه لیست 7 بازی تأثیرگذار همین‌جا بـه اتمام می‌رسد اما خوب است بـه دو بازی مهم دیگر نیز اشاره کنیم:

 

پوکمون گو Pokemon GO

این بازی تابستان امسال توانست یکبار دیگر دنیای بازی‌هـای موبایلی را تحت تأثیر قرار دهد.

با وجود این کـه ایده بازی جدید نبود و عرضه کننده آن Niantic پیش از آن یک بازی دیگر با همین سبک بـه نام Ingress را معرفی کرده بود

اما Ingress تنها در مکان‌هـای محدودی در دسترس بود و همچنین کاراکترهای محبوب پوکمون را هم نداشت. در سال 2016 شرکت Niantic با همکاری نینتندو کاراکترهای محبوب و قدیمی پوکمون را بـه کار گرفت تا یکی از محبوب‌ترین بازی‌هـای تاریخ را خلق کند.

 

این بازی کـه براساس واقعیت مجازی و موقعیت کاربر کار میکند بسیاری را هم بـه تقلب بـه روش‌هـای مختلف واداشت و باعث Ban شدن هزاران کاربر شد. پوکمون گو حالا آن محبوبیت سابق ماه‌هـای گذشته را ندارد اما بازیکنانی کـه بـه آن اعتیاد پیدا کرده‌اند هیچ‌گاه دست از بازی کردن برنخواهند داشت!

 

این بازی خوشبختانه از معدود بازی‌هایی هم هست کـه بازیکن را بـه حرکت و گشت و گذار در دنیای واقعی مجبور میکند.

 

بازی Dead Trigger

 

با وجود این کـه این بازی دقیقاً صنعت بازی‌هـای موبایلی را دگرگون نکرد اما یک سبک تازه را ایجاد کرد:

بازی Dead Trigger ابتدا در سال 2012 برای اندروید و iOS بـه صورت یک بازی پولی عرضه شد اما این بازی آن‌قدر بـه‌صورت غیرقانونی کپی و منتشر شد

 

کـه شرکت سازنده آن Madfinger Games مجبور شد نحوه درآمدزایی خود را تغییر داده و آن را بـه صورت بازی فریمیوم عرضه کند. بـه این ترتیب کـه دانلود و بازی کردن رایگان است اما برای برخورداری از تمامی امکانات و اسلحه‌ها باید درون بازی پول پرداخت کنید.

 

این سری بازی‌ها کـه حالا با UNKILLED ادامه پیدا کرده است شاید داستان جذابی نداشته باشد اما از گرافیک فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. شاید بتوان گفت Dead Trigger برای موبایل حکم بازی‌هایی مثل Counter Strike یا Doom را برای PC داشت!

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت