5 اصطلاح پرکاربرد در بازی

5 اصطلاح پرکاربرد در بازی

5 اصطلاح پرکاربرد در بازی (و معنای آنها)

آشنایی با زبان بازی، به میزان زیادی تجربه بازی چند نفره آنلاین را بهبود می بخشد.

محبوبیت روزافزون بازی های آنلاین منجر به ظهور فرهنگ فرعی در دنیای دیجیتال با اصطلاحات خاص خود شده است.

برای تجربه کامل هیجان های گیم پلی آنلاین، بازیکنان باید با چنین اصطلاحاتی آشنا شوند تا متوجه شوند که هم تیمی هایشان به چه چیزی اشاره می کنند. این برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر ضروری است.

نفوذ روزافزون پلتفرم‌های استریم مانند توییچ ، توده‌های جریان اصلی را در معرض دنیای بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیکی قرار داده است. این امر باعث می‌شود که بازیکنان با اصطلاحات بازی که معمولاً استفاده می‌شوند، مهم‌تر آشنا شوند.

 


OP، Smurfing و 3 اصطلاح دیگر که اغلب در سناریوهای بازی های رقابتی و معمولی استفاده می شود

1) AFK

اصطلاح AFK مخفف عبارت «دور از صفحه کلید» است. این یک اصطلاح رایج در دنیای بازی های چند نفره آنلاین است.

در ویدیوی بالا، یوتیوبر Penguinz0، با نام مستعار چارلی، در حال ایجاد و اجرای یک “استراتژی AFK” در Among Us دیده می شود .

این اصطلاح به این معنی است که بازیکن نمی تواند به طور فعال در بازی شرکت کند زیرا مدتی از دستگاه خود دور بوده است.

گاهی اوقات، بازیکنان ممکن است نیاز به رسیدگی به یک موضوع فوری یا استراحت داشته باشند. در چنین شرایطی، آنها می توانند خود را AFK اعلام کنند تا غیبت خود را به هم تیمی های خود اعلام کنند تا بتوانند آنها را پوشش دهند.


2) OP

OP مخفف “overpowered” است و یک اصطلاح رایج در بازی است. به هر چیزی که دارای سطوح مضحک قدرت یا اثربخشی باشد اشاره دارد.

این اصطلاح معمولاً برای هر شخصیت، سلاح، توانایی، استراتژی یا بهره برداری مکانیکی استفاده می شود که به بازیکنان برتری ناعادلانه ای نسبت به رقبا می دهد.

OP نباید با نسخه استفاده شده در سایت های رسانه های اجتماعی مانند Reddit و Tumblr اشتباه گرفته شود، جایی که مخفف “پوستر اصلی” است.

یک مثال خوب از یک عنصر OP درگیم، Dark Moon Greatsword در Elden Ring است. FromSoft معمولاً یک سلاح افسانه ای را در داستان هر یک از بازی های خود قرار می دهد. این سلاح معمولا قوی ترین آیتم بازی است.


3) Buff/Nerf

با وجود ماهیت متناقض آنها، اصطلاحات “باف” و “نرف” در دنیای بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند.

هر زمان که توسعه دهندگان قدرت یا اثربخشی یک عنصر را در بازی افزایش دهند، به عنوان یک بوفه شناخته می شود. از سوی دیگر، کاهش قدرت یا اثربخشی به عنوان nerf شناخته می شود.

این اصطلاحات بیشتر در MMO ها، بازی های چندنفره رقابتی و بازی های خدماتی زنده که به طور منظم به روز رسانی ها و وصله ها را دریافت می کنند، استفاده می شود. توسعه دهندگان این تغییرات مکانیکی را انجام می دهند تا تجربه ای متعادل و لذت بخش را برای بازیکنان فراهم کنند.


4) کلاچ

اصطلاح کلاچ  معنای خود را از دنیای ورزش گرفته است.

دنیای ورزش و بازی های ویدیویی اغلب با هم قابل مقایسه هستند و این یکی دیگر از موارد مشابهی است که می توان بین این دو ترسیم کرد.

بازیکنی که در یک زمان حساس از بازی، به ویژه در پایان بازی، برنده می شود، به عنوان “در کلاچ آمده” یا “پیروزی را چنگ زده است” توصیف می شود.

کلمه “کلاچ” همچنین می تواند برای توصیف یک عنصر تأثیرگذار در بازی استفاده شود که به بازیکنان در دستیابی به پیروزی کمک می کند. به عنوان مثال، سلاح های خاص در PUBG Mobile را به دلیل ماهیت موثر می توان «کلاچ» نامید.


5) اسمورف

Smurfing یک اصطلاح رایج در دنیای گیم های چند نفره آنلاین مانند Valorant است. این به زمانی اشاره دارد که بازیکنان سطح بالا عمداً در سطح پایین بازی می کنند تا با حریفان راحت تر مسابقه دهند. این معمولا با استفاده از “حساب های اسمورف” انجام می شود.

Smurfing معمولاً به عنوان یک عمل غیراخلاقی در گیم، با تحقیر تلقی می شود. این تجربه را برای بازیکنان جدیدتر و کسانی که در بازی مهارت ندارند خراب می کند.


 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت