پابجی VS کلش

نقد و بررسی

هر ساله هزاران بازی موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید و عرضه می شوند که هر کدام می توانند ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته باشند. بازی های کلش رویال (Clash Royale) و پابجی موبایل (PUBG Mobile) از جمله محبوب ترین و پردانلودترین بازی های موبایلی چند سال اخیر هستند که هر کدام میلیون ها طرفدار دارند.
هر کدام از این بازی ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و می توانند جذابیت های زیادی برای گیمرها داشته باشند. همواره بحث و گفتگوهای زیادی در میان گیمرها بر سر بهتر بودن هر کدام از این بازی ها وجود داشته است و همین باعث شده است که منتقدان و گیمرهای حرفه ای همواره مقایسه های مختلفی بین این بازی ها داشته باشند و نقد و بررسی های متعددی بر روی جنبه های مختلف آنها داشته باشند. در ادامه مطلب به مقایسه جنجالی پابجی موبایل و کلش رویال پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی های Clash Royale و PUBG Mobile

بازی کلش رویال از جمله بازی های ساخته شده در سبک اکشن و استراتژیک است که به وسیله کمپانی معروف و خوشنام سوپرسل از کشور فنلاند در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. در این بازی بازیکنان می توانند مدیریت یک قبیله و دهکده را بر عهده داشته باشند و مبارزه های مختلفی را تجربه کنند. این بازی اولین بار در سال 2015 برای گوشی های موبایلی عرضه شد و توانسته رقابت سنگینی با بازی هایی مانند کلش آف کلنز داشته باشد و همواره در فهرست بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی جهان حضور داشته است.
بازی PUBG Mobile نیز از جمله بازی های موبایلی است که در سبک بازی های اکشن و بتل رویال تولید شده است. این بازی اولین بار در سال 2017 توسط کمپانی بلوهول تولید شد و به وسیله شرکت معتبر تنسنت گیمز برای پلتفرم های مختلفی از جمله کامپیوتر، ایکس باکس، پلی استیشن و … عرضه شد و به دلیل استقبال بالایی که از آن صورت گرفت در سال 2018 نسخه موبایلی آن نیز عرضه شد. در این 100 بازیکن در یک جزیره دورافتاده قرار گرفته اند که باید برای بقای خود تلاش کنند. در جریان این بازی گیمرها می توانند چالش های مختلفی را تجربه کنند و با دوستان خود و سایر بازیکنان جهان به رقابت بپردازند.


مقایسه دو بازی کلش رویال و پابجی موبایل

همانطور که گفته شد هر کدام از بازی های موبایلی دارای طرفداران ویژه ای هستند و با داشتن قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد می توانند اوقات فراغت آنها را پر کنند. تنوع و تعدد بازی های موبایلی باعث شده است که همیشه در میان گیمرها بحث و مجادله های مختلفی بر سر بهتر و برتر بودن تعدادی از بازی ها شکل بگیرد. بازی های کلش رویال و پابجی موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همواره مورد مقایسه های مختلفی از طرف بازیکنان و منتقدان قرار گرفته اند. انتخاب یک یا چند بازی به عنوان بازی بهتر و برتر در یک سبک خاص به هیچ عنوان کار ساده ای نیست چرا که باید به فاکتورهای مختلفی توجه شود که مهم ترین آنها سلیقه و علاقه بازیکنان است. ممکن است یک بازی برای گیمر جذابیت بسیار بالایی داشته باشد در حالی که بازی دوم که از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است هیچ جذابیت و هیجانی برای بازیکن نداشته باشد.

 

بازی های پابجی موبایل و کلش رویال از دیدگاه های مختلفی مورد نقد و بررسی و مقایسه قرار گرفته اند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

گرافیک بازی های PUBG Mobile و Clash Royale

کمپانی بلوهول برای بازی پابجی موبایل از یک موتور گرافیکی آنریل انجین 4 استفاده کرده است که یکی از بهترین موتورهای گرافیکی دنیای بازی های موبایلی است. این موتور باعث شده است که حجم بازی از بازی کلش رویال بیشتر باشد و در نتیجه کیفیت بالاتری نیز داشته باشد. بازیکنان در این بازی می توانند از گرافیک بازی به صورت HD استفاده کنند. در این بازی بازیکنان می توانند از طراحی های محیطی، افکت های نوری، جلوه های بصری، صحنه های سینمایی و … لذت ببرند چرا که تمام طراحی ها به حالت طبیعی بسیار نزدیک است و بازیکن می تواند به راحتی خود را در محیط بازی تصور کند. باتوجه به آنکه این بازی بیشتر بر روی بخش بتل رویال بازی تاکید دارد می توان گفت گرافیک این بخش بسیار جذاب و دلپذیر است. بازی کلش رویال نیز از نظر گرافیکی توانسته به خوبی رضایت گیمرها را جلب کند و بازیکنان در نسخه های به روز آن دیگر شاهد باگ های متعدد نخواهند بود. کیفیت گرافیک این بازی نیز به صورت اچ دی است و بازیکنان می توانند از کیفیت بالای جزئیات بازی لذت ببرند. کاراکترها، برج ها، سلاح ها، محیط بازی و … در این بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.

مقایسه داستان بازی های پابجی موبایل و کلش رویال

بازی هایی که در سبک اکشن ساخته می شوند معمولا از نظر داستانی نمی توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند هر چند که بسیاری از آنها نیز داستان های هدفمند، جذاب و شگفت انگیز را روایت می کنند. همانطور که گفته شد بازی پابجی موبایل روایتگر داستان بازیکنانی است که در یک جزیره دور افتاده گیر افتاده اند که باید برای بقای خودشان تلاش کنند. در این بازی اتفاقات و مراحل بازی به شکلی منظم و هدفمند طراحی شده اند و جذابیت بالایی برای بازیکنان دارند.
در بازی کلش رویال برعکس پابجی موبایل بازیکنان می توانند شاهد یک داستان منظم تر باشند. در این بازی استراتژیک بازیکنان بر اساس خط داستانی بازی پیش می روند و باید قبیله و دهکده شخصی خودشان را مدیریت کنند و آن را توسعه بدهند. به صورت کلی از نظر داستانی می توان گفت هر دو بازی راضی کنند هستند هرچند که نمی توان نمره عالی به آنها داد.

مقایسه موسیقی و صداگذاری

از نظر موسیقی و صداگذاری نیز می توان گفت هر دو بازی وضعیت بسیار خوبی دارند و می توانند جذابیت های بالایی برای بازیکنان داشته باشند. سبک بازی پابجی موبایل باعث شده است که موسیقی و صداگذاری های آن حالتی حماسی داشته باشد. صداهای محیطی، صدای شخصیت ها و سلاح، انفجارها، حرکت بازیکنان و … به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و جو و اتمسفر بازی را به خوبی به گیمرها منتقل می کنند. در بازی کلش رویال نیز می توان شاهد موسیقی ها و صداگذاری های حرفه ای بود و هر بازیکنی می تواند از آنها لذت ببرد. به صورت کلی و با توجه به کیفیت صداگذاری ها می توان گفت پابجی موبایل وضعیت بهتری دارد و نمرات بالاتری دریافت کرده است.

 

 

سیستم کنترل و ارتقای بازی

هر دو بازی به صورت رایگان در اختیار بازیکنان سراسر جهان قرار گرفته اند. گیمرها می توانند با تمرین بیشتر کنترل بهتر و راحت تری بر روی بازی ها داشته باشند. هر چند که در هر دو بازی امکانات و آپشن های مختلفی به صورت پیشفرض و رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است اما گیمرها می توانند با خرید uc پابجی و خرید ارزان جم کلش رویال به تمامی امکانات و آیتم ها دسترسی داشته باشند و آنها را مطابق میل خود آپدیت و سفارشی کنند. به صورت کلی می توان گفت که بازی پابجی موبایل دستاوردهای بهترین در مقایسه با کلش رویال داشته است اما بازی کلش رویال می تواند حتی بر روی گوشی های میان رده نیز لود شود و تجربه بی نظیری به گیمرها بدهد.

مقایسه گیم پلی بازی ها

می توان گفت که مقایسه گیم پلی این بازی باهم کار اشتباهی است که چرا که این دو بازی از نظر گیم پلی شباهت های زیادی به هم ندارند. بازی کلش رویال بیشتر بر بخش استراتژیک بازی تاکید کرده است در حالی که بازی پابجی موبایل تمرکز خود را بر روی بخش بتل رویال بازی قرار داده است. قطعاً عاشقان بازی های تفنگی و تیراندازی می توانند از بازی پابجی موبایل لذت و هیجان بیشتری دریافت کنند. بازی کلش رویال از نظر گیم پلی وسعت بیشتری دارد و چالش های مختلفی برای گیمرها به همراه دارد. گیم پلی بازی پابجی موبایل در بخش بتل رویال آن جذابیت بالایی دارد و می تواند هر بازیکنی را برای ساعت های متوالی سرگرم کند. در هر دو بازی بازیکنان می توانند با خرید ارز بازی ها از امکانات و تجهیزات بیشتری استفاده کنند. خرید uc پابجی و خرید ارزان جم کلش رویال به بازیکنان اجازه می دهد که آیتم های مختلف موجود در بازی را مطابق میل خودشان شخصی سازی کنند و از آن لذت ببرند.

جمع بندی پایانی

بازی های پابجی موبایل و کلش رویال از جمله بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی دنیای گیم هستند که صدها میلیون گیمر از سراسر جهان آنها را دانلود و نصب کرده اند. هر دو بازی دارای ویژگی های ساختاری منحصر به فرد و خاصی هستند و می توانند هر بازیکنی را به وجد بیاورند. با مقایسه های صورت گرفته بین این دو بازی مشخص شده است که بازی پابجی موبایل برتری محسوسی به کلش رویال دارد اگرچه ممکن است سلیقه بازیکنان به سمت کلش رویال چربش داشته باشد.

شما عزیزان می توانید با خرید ارز رایج بازی پابجی از سایت فروشگاهی pubgpay.com نهایت لذت و هیجان را از این بازی تجربه کنید و با دوستان خود به رقابت بپردازید.

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

دلیل بازگشت وجه

تحویل ردیم کد یوسی در لحظه، بلافاصله بعد از پرداخت