معرفی بازی Little Nightmares

Little Nightmares

در سال 2017 بازی Little Nightmares به بازار معرفی شد که خیلی از بازیکنای حرفه‌ای رو تحت تاثیر خودش قرار داد. سبک این بازی شبیه بازی معروف Inside هست که به‌نحوی دنیای بازی‌ها رو دگرگون کرد. بازی Inside هیچ شباهتی به بازی‌هایی که تا به حال برای پلتفرم‌ها عرضه شده بود نداشت. تو این بازی دیگه خبری از رنگ‌های شاد و ماجراجویی‌های پر سر و صدا نبود و باید تو یه فضای تاریک و کم نور با ترس و استرس با چالش‌ها رو به رو می‌شدین. وقتی خبر بازی Little Nightmares اومد همه انتظار داشتن یه بازی که کاملاً از Inside کپی برداری شده رو ببینن اما واقعاً اینطور نشد. البته Little Nightmares تقلیدی از inside حساب می‌شه اما واقعاً جذابیت‌های خاص خودشو هم داره.  بازی کابوس‌های کوچولو به‌تازگی فروشی بیش از 12 میلیون داشته. به همین مناسبت در ادامه سعی می‌کنیم به تاریخچه و معرفی بازی Little Nightmares بپردازیم.

Little Nightmares
Little Nightmares

تاریخچه و معرفی بازی Little Nightmares

همون‌طور که تو قسمت قبل هم گفتیم این بازی تو سال 2017 روی پی سی عرضه شد. استودیو‌های Playdigious و Tarsier در سال 2018 یک نسخه از این بازی جذاب رو برای نینتندو سوییچ عرضه کردن و سال 2020 نوبت به عرضه این بازی روی گوگل استیدیا رسید. در سال 2021 بازی Little Nightmares 2 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پی سی و پلتفرم گوگل استدیا عرضه شد. جالبه بدونید که شرکت Bandai Namco و استودیو Tarsier اعلام کردن که فروش این بازی به بیش از 12 میلیون نسخه رسیده که عدد قابل توجهیه. این بازی یه نسخه اسپین آف هم داره که برای موبایل عرضه شد به نام Very Little Nightmares که با استقبال خوبی از سمت پلیر‌ها مواجه شد.

نحوه بازی Little Nightmares

یه دختر زرد پوش 9 ساله به اسم Six که تو کشتی The Maw گیر افتاده و در کنار یه‌سری هیولا داره زندگی می‌کنه نیاز به کمک شما داره تا بتونه از این جا خلاص بشه. البته رها شدن از این کشتی به همین سادگی هم نیست و باید یه راه پر پیچ و خم رو طی کنید و با خطرات زیادی مواجه بشید. جالبه بدونید که از اول تا آخر بازی با هیچ‌کس حرف نمی‌زنید و باید تو سکوت کامل را خودتون رو پیش بگیرید و از این مخمصه Six رو نجات بدید.

شاید هنگام معرفی بازی Little Nightmares این مسئله خسته کننده به نظر بیاد و شما حس کنید که با چالش خاصی تو این بازی مواجه نمی‌شید. باید بگم سخت در اشتباهین، در معرفی بازی Little Nightmares باید گفت درسته که دیالوگ نداره اما اتفاقات بسیار زیادی در اطراف شما در حال رخ دادنه که معنا و مفهوم زیادی رو به شما می‌رسونه و به شما کمک می‌کنه تا از این مخمصه نجات پیدا کنید.

معایب و جذابیت های این بازی

بازی Little Nightmares هم مثل همه بازی‌ها ویژگی و البته معایب خاص خودشو داره که بهتره قبل از رفتن سراغ این بازی باهاشون آشنا بشید. مهم‌ترین اشکال این بازی زاویه دید بازیکنه. جالبه بدونین که شما از زاویه دیوار چهارم کاراکتر بازی رو می‌بینید و این باعث میشه هنگام پریدن و … متوجه نشید که چقدر با لبه‌ها فاصله دارید و براتون مشکل ایجاد بشه. خیلی وقت‌ها که می‌خواید از دست هیولاهای بازی که کم هم نیستن فرار کنید باید هر چه سریع‌تر به سمت پناهگاه‌هایی که در طول بازی پیش روتون قرار گرفته می‌شه برید اما به دلیل زاویه دید شما نسبت به کاراکتر این کار آسونی نخواهد بود.

حتی بعضی وقتا این موضوع باعث مرگ Six می‌شه که اینجا با چالش بعدی روبرو می‌شیم و اونم دور بودن چک پوینت‌های بازیه. یعنی اگه Six یه جایی مرد باید کلی چالش رو دوباره پشت سر بذارید تا دوباره برگردین سر جای اولتون. یکی دیگه از مشکلات این بازی هم زمان کوتاهشه. اگه سعی کنید با مشکلات زاویه دید تو این بازی کنار بیاید نهایتا 3 تا 5 ساعت برای تموم کردن بازی زمان نیاز خواهید داشت و چالش‌های جذاب این بازی زود تموم می‌شن.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم یکی از بازی‌های متفاوت و جذاب رو به شما معرفی کنیم که نسخه اندروید و ios هم داره و شما می‌تونید روی موبایلتون هم این بازی رو انجام بدین. در کنار معرفی بازی Little Nightmares باید گفت که برای پیشرفت تو بازی‌های آنلاین باید از ارز مخصوص خود بازی‌ها استفاده کنید و آیتم‌های مد نظرتون رو بخرید که بتونید به‌راحتی پیشرفت کنید و از بازی بیشتر لذت ببرید. مثلاً تو کالاف دیوتی سی پی و تو پابجی یوسی کارتون رو راه می‌ندازه که هر دو رو می‌تونید از سایت پابجی پی تهیه کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه